Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
October 24, 2014, 04:35:10 PM
Home Help Login Register      
News: LiveATC.net Flyers Released!  Please click here to download & print a copy and be sure to post at an airport near you!


+  LiveATC Discussion Forums
|-+  Air Traffic Monitoring
| |-+  Listener Forum (Moderators: dave, RonR)
| | |-+  Southwest WiFi blocking LiveATC?
« previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Southwest WiFi blocking LiveATC?  (Read 3712 times)
vancinad
Newbie
*
Offline Offline

Posts: 4


« on: December 10, 2013, 08:40:26 AM »

I can't get the LiveATC Android app to work when connected to inflight WiFi on Southwest. Is it just me and now, or is this a general problem? Would they be blocking the feed? Other web browsing is fine.
Logged
dave
Site Founder
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 3664



WWW
« Reply #1 on: December 10, 2013, 08:49:38 AM »

Due to scarce bandwidth on their up/downlink, they block a lot of streaming services.  Though I used it recently on a Southwest flight so I wonder if this is new.
Logged
tyketto
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 913


« Reply #2 on: December 11, 2013, 06:12:13 PM »

Due to scarce bandwidth on their up/downlink, they block a lot of streaming services.  Though I used it recently on a Southwest flight so I wonder if this is new.

It is. They just announced tiers to their WiFi service. $2 per day for iMessage.

http://www.blogsouthwest.com/southwest-airlines-enables-imessage-onboard/

What this means is that they've isolated the ports that iMessage (and possibly others) use, and are either blocking those, or allowing them for a fee. LiveATC probably got caught in it, unless you want to pay the $8 per day to have it with WiFi.

BL.

Logged
vancinad
Newbie
*
Offline Offline

Posts: 4


« Reply #3 on: December 11, 2013, 07:04:07 PM »

"LiveATC probably got caught in it, unless you want to pay the $8 per day to have it with WiFi."

I had the full, paid wifi access, so should have been OK for anything, unless they've targeted specific types of traffic to block.
Logged
gavron
Newbie
*
Offline Offline

Posts: 4


« Reply #4 on: September 03, 2014, 03:42:46 PM »

I was on WN1957 KLAS->KTUS 20140901 and I paid the $8 for "WiFi Internet Access".  I note that "WiFi" by itself is nothing but having a connection to the Internet -- not a subset of it -- is what I paid for.

During my ground time I was able to experiment by switching back and forth between Southwest WiFi Internet Access and Verizon Wireless 4G-LTE Internet Access.  (Big capital letters for emphassis.)

All of these worked fine on VZW and did not on SWA WiFi:
Liveatc.net the Android app showed all channels as "pending".
Google play store app downloads
VPN access

I *was* able to get to a liveatc feed source (icecast2 on a public IP) so there was nothing specific to blocking "ALL STREAMING", just e.g. liveatc.net.

I have sent SouthWest Airlines a friendly and informal letter to see what their response is.  If they respond favorably I will post here.  If they respond unfavorably we will escalate it.

Ehud
faa commercial pilot - rotorcraft
feed manager - KTUS2
Logged
gavron
Newbie
*
Offline Offline

Posts: 4


« Reply #5 on: September 04, 2014, 03:42:53 PM »

Southwest Airlines has replied to me.  They did not attempt to explain nor justify the blocking of these services, and they refunded my $8 in full. 

Here is their note in full:
Quote
Dear Ehud,

We're sorry to learn that your recent inflight WiFi session was less than stellar. We assure you this was not representative of the high quality product we are proud to offer and apologize for any inconvenience this may have caused. Since you were not able to take full advantage of the WiFi connection, we have refunded the $8.00 you paid for this service to the VISA ending in 8636.

We hope you will try our inflight WiFi again the next time you are onboard one of our WiFi-enabled aircraft.

Sincerely,
-Your friends at Southwest Airlines
Logged
swa4678
Full Member
***
Offline Offline

Posts: 123


« Reply #6 on: September 04, 2014, 07:25:14 PM »

Not unsurprising, really. In the long run, they probably saved money by routing your inquiry to some customer retention-like department that could refund the $8 rather than to someone who gets paid to implement traffic shaping (or make the decision to do so).
Logged
mperry
Newbie
*
Offline Offline

Posts: 11


« Reply #7 on: September 06, 2014, 10:38:18 AM »

I used the complimentary wifi in June from MSY-MCO and it seemed to be limited to the flight tracking app. and the media streaming service.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Logged
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to:  


Login with username, password and session length

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!